Hereford sonnipörssi
Tammikuu 21, 2018, 07:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa käyttämään Hereford sonnipörssiä!

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lihan laadusta:  (Luettu 2389 kertaa)
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« : Maaliskuu 31, 2015, 21:29 »

Aika tyhjentävä opus Maijulta!

http://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/485474/luke-luobio_6_2015.pdf?sequence=4
tallennettu
Satu
Jr. Member
**

Profiili
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2015, 12:25 »

Nyt on julkaistu siitossonniehdokkaiden ultraäänimittaustulokset, hyvä. Mielenkiintoista ja uutta informaatiota. Tulosten tulkinnasta voisi laittaa pientä opastusta johonkin.

Korjattu rasvan paksuus, tarkoittanee pintarasvaa? Ei toivottava ominaisuus liioiteltuna?
Korjattu selkälihaksen paksuus, mitä suurempi luku sen parempi (?)
Korjattu selkälihaksen pinta-ala, mitä suurempi luku sen parempi. Mikä olisi ok minimi?
Korjattu lihaksen sisäinen rasva, %, eli tämä lienee sitä laatua  Hymyilee rasvaa lihaksen sisässä, mitä suurempi prosentti sen maukkaampi liha?

Olinkohan ymmärtänyt oikein?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2015, 12:35 kirjoittanut Satu » tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2015, 16:19 »

Ohhoh, voi tuota informaation määrää mitä siitossonnista nykyään saa!!! Vau ja kumarrus niille jotka tätä on ollut kehittämässä! Poikimahelppous indeksit vielä!

Kymmenen vuotta sitten ei voinut uneksiakaan moisesta. Harmi vaan kun nykyään ei kannata nuiden elukoiden kanssa juurikaan pelata. Pistää pellot suojavyöhykkeeksi ja siirtyy aikaistetulle eläkkeelle.   Näyttää kieltä
tallennettu
Hannele
Full Member

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Huhtikuu 03, 2015, 17:31 »

Dataa tulee joka putkesta, vaan kyllä ainakin noi uudet poikimahelppous indeksit minua kovasti arveluttaa. Huh
Aika heppoisin perustein on vielä kovalla arvosteluvarmuudella totuuksia arvottu. Katsokaapa itse vaikka jotain omassa käytössä olleita vanhempia tilasonneja, ei ainakaan meillä ihan kutiansa pidä noi indeksit. Eli melkoisella varauksella suhtaudun.
Tosi hienoa että ultraukset on päässeet käyntiin, mutta tässäkin lienee muistettava että se ei hommana ole niitä kaikkein helpoimpia. Jenkeissäkin koulutus kestää vuosia. Suomen eläinmäärillä olisi varmaan toivottavaa että ultrauksen suorittaisi yksi kouliintunut henkilö kaikille naudoille.
Noi faban rakennearvostelut on kanssa mun mielestä välillä vähän arveluttavia, joten ilmeisesti suhtaudun skeptisesti kaikkeen Hymyilee leveästi
Älkää unohtako katsoa tärkeintä, eli itse eläintä!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!