Hereford sonnipörssi
Tammikuu 20, 2018, 04:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa käyttämään Hereford sonnipörssiä!

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paljonko reikä maksaa?  (Luettu 2906 kertaa)
Satu
Jr. Member
**

Profiili
« : Marraskuu 05, 2013, 15:06 »

Tänään tuli postissa siemennyskortit. Vain niille eläimille joiden alkuun saattamiseen on käytetty FABAn siemennyspalveluja.
Erikseen tilattuna siemennys/terveyskortti maksaa 1.87 euroa.

Astutussonneja käyttävät tilat ovat käyttäneet FABAn palveluja kantakirjaamalla sonnin! Sonnin kantakirjaus maksaa 76.50euroa ja lehmän 18.80euroa. Kantakirjapaperi on paperi, jonka tiedot ovat viljelijät itse työllä keränneet. Olen sitä mieltä, että siemennyskortit on maksettu!! Jos joudun itse askartelemaan, kopioimaan ja kirjoittelemaan kortteja osalle eläimistä, voin sen tehdä jo kaikille, arvatkaa millä mielellä se tapahtuu.

Jos on tarve säästää paperista ja musteesta ehdotan, että teette FABAn toimesta pihviohjelmaan esitäytetyn kortin, aivan kuten on tehty nautaeläimen rekisteröintikortti, JOKAISELLE eloeläimelle. Sieltä voi jokainen kopioida kortin tarpeeseensa, eikä tule turhia papereita.

En millään halua ajatella, että kyseessä olisi kiusa, sillä kiusa se on pienikin kiusa(kilpailu eri jalostustoimijoiden välillä?)?

Viimekertaisissa lehmäkorteissa ei ollut reikiä valmiina, niin sitä minä vaan, että paljonko se reikä sitten maksaa?
tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2013, 10:19 »

Tottahan toki kaiken pitää maksaa! Onkohan vielä voimassa se karmea kantakirjausmaksu jos tuo itse sonnin keinosiemennyskäyttöön. Siitäkin voi sanoa että yritetään ihan hieman rajoittaa kilpailua ja muiden sooloilua Faban pyhällä maalla. Melkein kaikki maailman Herefordit kuuluvat muuten tähän rekisteriin:

http://abri.une.edu.au/

Iskee silmää
tallennettu
Anniina
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2013, 18:49 »

Määrääkös muuten joku että niitä siemennyskortteja pitää käyttää? Huomasin justiin että ei ole tullut viime aikoina niihin hirveesti kirjoiteltua. Sen jälkeen kun isäntä alko nuo siemennykset tekemään, ni on vaan kalenteriin merkattu siemennykset. Siemennyskortit siis on jäänyt aivan turhiksi? Sama kai se mihin lapulle se siementäjäkin ne merkkaa, kunhan on tallessa?
tallennettu
Hannele
Full Member

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Marraskuu 16, 2013, 16:12 »

Käsittääkseni ei määrää, kunhan tiedot on tallella. Mutta Faban oma "laatukäsikirja" voi sen ehkä määrätä että niiden semmarit ei saa muualle sitä tietoa kirjata.
Ollankohan me jotenkin A-luokan asiakkaita kun me saatiin nyt viimelähetyksessä ne reiätkin?
Saatiin muuten kortit kahdelle semmosellekkin jotka oli siemennetty muualta ostetulla siemenellä, eivät varmaan tajunneet kun myyvät itse samaa siementä Virnistää .
tallennettu
herenu
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #4 : Marraskuu 20, 2013, 13:32 »

Minä sain kahdelle vasikalle siemennyskortit ja soitettuani asiasta sain loputkin. Ei kai niitä siemennyskortteja tule nykyään näin tietotekniikan aikana juurikaan katseltua ja Faban siemennyksehän nykyään siirtyy automaattisesti myös rekisteriin.
Kätevä tietotekniikkaa hallitseva voin tehdä tyhjistä korteista skannerin ja tietokoneen kanssa omat lomakepohjat, joihin sitten tulostelee omat kortit.
tallennettu

Dixi et animam levavi.
"Olen puhunut ja huojentanut mieleni."
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!