Hereford sonnipörssi
Tammikuu 23, 2018, 14:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa käyttämään Hereford sonnipörssiä!

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suoramyynti!  (Luettu 4203 kertaa)
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« : Lokakuu 31, 2013, 22:07 »

Kuningaskuluttajassa mielenkiintoinen juttu suoramyynnistä!

http://areena.yle.fi/tv/2042043

Kelatkaa sinne n. 16 minuuttiin.

Huom. poistuu 30.11.2013
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2013, 22:10 kirjoittanut PekkaLah » tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #1 : Marraskuu 01, 2013, 08:54 »

Tämä suoramyynti on kasvanut aivan valtavasti viimeisen kolmen vuoden aikana! Laidun hereford on jo käsite ja uusia Brändejä tulee pilvin pimein.

Tässä uusin meidän naapurikunnassa:
http://www.lihatrio.fi/

Tosi asia on että jos joutuisin alkaa tuottamaan teurastamolle teuraita, niin pudottaisin heti eläinmäärän ymp. tuen minimiin.
tallennettu
Joni
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 01, 2013, 13:26 »

Miten suoramyyjät laskevat kustannuksia mitä myyntityöstä  aiheutuu, vai laskevatko ollenkaan?
Vai onko se niin hyvää hommaa ettei tarvitse myydä ollenkaan, silloinhan se tietenkin muuttuu helpommaksi. Asioita sopii tarkastella monelta eri kantilta, itse jos pitäisi alkaa liha vielä erikseen myymään, niin en tiedä mistä sen ajan löytäisi, varmaan eläinmäärää joutuisi laskemaan aikalailla.
Hoidan siis eläintenhoidon ja kaikki maatilan työt pääosin itse, eikä ole käytössä ilmaista lapsityövoimaa, tai eläkeläisiä jotka osallistuu tilantöihin.
tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #3 : Marraskuu 01, 2013, 14:52 »

Torpparina on helppo olla. suht vähän peltoa ja elikoita.

Olen päättänyt että en tuota yhtään enempää lihaa mitä pystyn itse myymään. On se vain niin huonoa hommaa. Varsinkin kun tällä alueella viljanviljely on luonnonvarojen väärin käyttöä ja kaikki on osto tavaraa. Jos kysyntä lopahtaa niin lehmä laumakin lopahtaa. Kunhan sen verran on eläimiä että saa eläintilan lisä-osat.
tallennettu
Hannele
Full Member

Profiili WWW
« Vastaus #4 : Marraskuu 02, 2013, 13:00 »

Jos ihan tosissaan alkaa suoramyyntiä harjoittamaan, niin kyllä se varmaan yhden ihmisen ajan vie. Me ollaan muutama vuodessa myyty, niin että pysytään itsekin tuoreessa lihassa. Itse olen laiska laskelmia tekemään, ja olenkin lähinnä toivonut että joku muu on tän kannattavuuden laskenut. Hinta pyritty pitämään samalla tasolla muiden kanssa. Sen verran on tullut räknäiltyä että hiehojen myynnissä voi päästä leiville mutta sonnit kannattaa lähettää teurastamolle. Ja onhan hiehon liha parempaakin kuin sonnin, että mielummin sitä itsekin syö. Aika tyyriitä on kyllä lihan leikkuu ja rahti-teurastuskin. Oman aikansa vie lihan jakaminen kristillisiksi satseiksi, niin ettei kukaan tuntisi kohdanneensa vääryyttä. (on helppo jakaa hieho vaikka kahteen tai neljään osaan mutta jos siitä pitäisi saada 12 samanarvoista satsia niin saa jo vähän miettiä..)
tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2013, 10:06 »

Jos ihan tosissaan alkaa suoramyyntiä harjoittamaan, niin kyllä se varmaan yhden ihmisen ajan vie. Me ollaan muutama vuodessa myyty, niin että pysytään itsekin tuoreessa lihassa. Itse olen laiska laskelmia tekemään, ja olenkin lähinnä toivonut että joku muu on tän kannattavuuden laskenut. Hinta pyritty pitämään samalla tasolla muiden kanssa. Sen verran on tullut räknäiltyä että hiehojen myynnissä voi päästä leiville mutta sonnit kannattaa lähettää teurastamolle. Ja onhan hiehon liha parempaakin kuin sonnin, että mielummin sitä itsekin syö. Aika tyyriitä on kyllä lihan leikkuu ja rahti-teurastuskin. Oman aikansa vie lihan jakaminen kristillisiksi satseiksi, niin ettei kukaan tuntisi kohdanneensa vääryyttä. (on helppo jakaa hieho vaikka kahteen tai neljään osaan mutta jos siitä pitäisi saada 12 samanarvoista satsia niin saa jo vähän miettiä..)

Yli R luokan ja alle 4 rasvan sonnit ehdottomasti teurastamolle, jos painoa sen 350-400.
tallennettu
Jaakko
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #6 : Marraskuu 09, 2013, 22:45 »

Ei kanssa ole piisannut oikein mielenkiinto ja rahkeet tuohon suoramyynti hommaan, ainakaan vielä. Täytyy toki miettiä uudestaan jos rupee joka vuosi olemaan tää kantavien hiehojen kysyntä heikkoa. Niin sitten ehkä, mutta onhan se vähä sellaista pyörän uudelleen keksimistä....
tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #7 : Marraskuu 10, 2013, 12:39 »

Ei kanssa ole piisannut oikein mielenkiinto ja rahkeet tuohon suoramyynti hommaan, ainakaan vielä. Täytyy toki miettiä uudestaan jos rupee joka vuosi olemaan tää kantavien hiehojen kysyntä heikkoa. Niin sitten ehkä, mutta onhan se vähä sellaista pyörän uudelleen keksimistä....

Pyörä pitää keksiä aina tasaisin väliajoin uudelleen. Muuten ei tapahdu muutosta ja tasapaino järkkyy. Suoramyynti on Väpättävän renkaan tasapainotusta. Ainakin itse huomannut, kun tarpeeksi kauan ajelee ja kokoajan puistaa, niin menee raidetanko ja matka katkeaa.  Virnistää

tallennettu
Jaakko
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #8 : Marraskuu 10, 2013, 22:46 »

Äsken tuossa kasailin raakki eläinten papereita kasaan, aikamoinen läjä huonoja lehmiä ja hiehoja, jos jakais tasasesti ympärivuoden niin piisais tästä meidänkin karjasta melkein kaksi eläintä kuussa myyntiin, siltä pohjalta vois ruveta miettiin.... Mut ei nyt vielä, annetaan vaan ton pyörän ravistaa. Noistahan sais parhaan tilin suoramyyntinä....
tallennettu
PekkaLah
Administrator
Sr. Member

Profiili
« Vastaus #9 : Marraskuu 20, 2013, 16:29 »

http://sillasipuli.blogspot.fi/2013/11/herefordin-rotulihaa-olutkylvysta.html

Lihateollisuuskin yrittää kampittaa suoramyyjiä. Tämä satseilla myynti oli vähän niin kuin tilamyynti juttu. Onhan se Tammisen kotitilalta  Virnistää

Positiivista jutussa että lähettää sentäs laatulihaa näytteeksi blogisteille.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!